بسمه تعالی
دانشجوی گرامی ! شورای انضباطی آماده دریافت هرگونه گزارش ، پیشنهاد یا انتقاد می باشد . شما می توانید نظرات خود را از طریق شماره تلفن22180104 و یا مستقیما از طریق لینک "ارتباط با معاونت آموزشی دانشجویی فرهنگی" و یا مستقیما از طریق نشانی الکترونیک Shora.enzebati@uswr.ac.ir با ما در میان بگذارید .
همچنین در ذیل خلاصه آئین نامه شورای انضباطی دانشجویان و آئین نامه حجاب و عفاف قابل مشاهده می باشد . شورای انضباطی دانشگاه اماده پاسخگویی به هرگونه پرسش و یا مشاوره در زمینه ابهامات دانشجویان در این زمینه می باشد .
محل دفتر شورای انضباطی دانشجویان : ساختمان ابن سینا – طبقه 2 – داخلی 242
شورای انضباطی دانشجویان به عنوان نهادی حساس در مجموعه مدیریت دانشگاه موظف است که ضمن انجام مسئولیت خود در رسیدگی به تخطی دانشجویان از منش و اخلاق متعالی دانشجویی در راستای رشد استعدادهای دانشجویان و کمک به سالم نگهداشتن محیط های آموزشی ، پژوهشی و درمانی و تامین حقوق عمومی دانشگاهیان از طریق ترغیب دانشجویان به حفظ کرامت دانشجویان و مقابله با بی نظمی ، ناهنجاریها و نادیده گرفتن حقوق فردی و اجتماعی دیگر دانشجویان ، اساتید ، دانشگاهیان و کلیه خدمات گیرندگان امر بهداشتی و درمانی همت گمارد . این شورا در صدداست با استفاده از شیوه های علمی با برخورد صحیح و عالمانه با تخلفات دانشجویی و رعایت تقوا در امر قضاوت و تصمیم گیری که جزو اصول اساسی و خدشه ناپذیر شوراهای انضباطی تلقی می شوند ، به انجام رسالت قانونی خود پرداخته و با تبدیل شوراهای انضباطی از یک نهاد امنیتی به یک نهاد تربیتی زمینه و فضای مناسب را جهت تربیت نیروی انسانی کارآمد ، خلاق و پیشرو در حرفه مقدس پزشکی و علوم وابسته رافراهم سازد .
شیوه نامه اجرایی آئین نامه انضباطی دانشجویان
بخش اول : تفکیک تنبیهات
به منظوراستناد و تطبیق دقیق تر احکام انضباطی ، تنبیهات به صورت زیر تفکیک می شوند:
الف) تنبیهاتی که با حکم شورای انضباطی دانشگاه می تواند نسبت به دانشجو اعمال گردد
1- احضار و اخطار شفاهی
2- تذکر کتبی بدون درج در پرونده دانشجو
3- اخطار کتبی بدون درج در پرونده دانشجو
4- تذکر کتبی و درج در پرونده دانشجو
5- توبیخ کتبی و درج در پرونده دانشجو
6- دادن نمره 25%در دروس مربوط به تخلف
7- محرومیت از تسهیلات ر فاهی دانشگاه از قبیل وام ، خوابگاه و غیره
8- دریافت خسارت از دانشجو در مواردی که تخلف منجر به ایجاد ضرر و زیان به دانشگاه یا بیت المال شده باشد .
9- منع موقت از تحصیل به مدت یک نیمسال بدون احتساب سنوات
10- منع موقت از تحصیل به مدت یک نیمسال با احتساب سنوات
11- منع موقت از تحصیل به مدت دو نیمسال بدون احتساب سنوات
12-منع موقت از تحصیل به مدت دو نیمسال با احتساب سنوات
ب- تنبیهاتی که فقط با حکم کمیته مرکزی انضباطی نسبت به دانشجو می تواند اعمال شود :
13- تغییر محل تحصیل دانشجو (همراه با تغییر رشته تحصیلی در صورت لزوم )
14- تبدیل دوره تحصیلی دانشجو از روزانه به شبانه
15- منع موقت از تحصیل به مدت سه نیمسال بدون احتساب سنوات
16- منع موقت از تحصیل به مدت سه نیمسال با احتساب سنوات
17-منع موقت از تحصیل به مدت چهار نیمسال با احتساب سنوات
18- منع موقت از تحصیل به مدت چهار نیمسال بدون احتساب سنوات
19- اخراج دانشجو از دانشگاه با حفظ حق شرکت مجدد در آزمون ورودی
20-محرومیت از تحصیل در کلیه دانشگاهها تا 5 سال
بخش دوم : تفکیک تخلفات
الف – رسیدگی به جرائم عمومی دانشجویان: تهدید، تطمیع، توهین، ضرب و جرح، جعل، سرقت، رشوه، اختلاس، قتل .
ب – رسیدگی به تخلفات آموزشی و اداری:
1/ب- تقلب در امتحان
2/ب- فرستادن شخص دیگری به جای خود به امتحان یا شرکت به جای دیگری در امتحان
3/ب- ارتکاب هر عملی از سوی اشخاص حقیقی که موجب اخلال یا وقفه یا مزاحمت در اجرای برنامه های دانشگاه یا خوابگاه می شود .
4/ب- ایراد خسارت به اموال دانشگاه یا خوابگاه یا سایر اموال بیت المال
ج- رسیدگی به تخلفات سیاسی
1/ج- دادن اطلاعات خلاف واقع یا کتمان واقعیت از روی عمد نسبت به خود یا گروهکهای محارب یا مفسد یا افراد وابسته به آنها
2/ج- عضویت در گروهکهای محارب یا مفسد یا ملحد یا هواداری و انجام دادن هر عملی نفع آنها
3/ج- فعالیت و تبلیغ به نفع گروهکها و مکاتب الحادی و غیر قانونی
4/ج- توهین به شعائر اسلامی یا ملی و ارتکاب اعمالی برضد نظام جمهوری اسلامی (اعمالی مانند فحاشی و استعمال الفاظ رکیک به طور شفاهی یا کتبی از طریق شعار نویسی ، پخش اعلامیه و ... )
5/ج- ایجاد بلوا و آشوب در محیط دانشگاه
د- رسیدگی به تخلفات اخلاقی
1/د- استعمال مواد مخدر یا شرب خمر یا قمار یا مداخله در خرید و فروش و توزیع اینگونه مواد
2/د- استفاده از نوارهای ویدئویی یا صوتی با لوحه های رایانه ای مستهجن یا مداخله در خرید و فروش یا تکثیر و توزیع این گونه وسائل
3/د- عدم رعایت پوشش اسلامی و استفاده ازپوشش و آرایش مبتذل
4/د- استفاده یا توزیع یا تکثیر کتب ، مجلات ، عکسهای مستهجن و یا آلات لهوو لعب
5/د- عدم رعایت شئون دانشجویی (عدم رعایت حقوق دیگران ، پرخاشگری ، ایجاد درگیری ، عدم رعایت موازین قطعی شرعی در ارتباط با نامحرم، ایجاد مزاحمت )
6 /د- داشتن رابطه نامشروع
7/د- تشکیل یا شرکت در جلسات نامشروع
8/د- انجام اعمال منافی عفت
آیین نامه حجاب و عفاف
«حجاب قانون کشور اسلامی است. تخطی از هرگونه قانون مداری جرم و متخلف مجرم است. امام خمینی(ره)»
مقدمه:
در مسیر بالندگی انسان و تعلیم و تربیت او زمانی فرا می رسد که آدمی در اوج جوانی ، توانمند و آرمانگرا با روحیه ای حساس و تاثیر پذیر وارد محیطی به نام دانشگاه می شود که سازمانی پویا هدفمند و فرهنگساز که با جهت گیری ها و کنش های علمی – پژوهشی خود شاخصی است از میزان پویایی یک جامعه و با ایجاد روحیه پرسشگری در جوانان آینده ساز موجد جامعه ای کمالجو و بالنده است . دانشگاه نه تنها تامین کننده دانش و فن جامعه است بلکه می تواند جهت دهنده فرهنگ و تضمین کننده تولید شکل و محتوای فرهنگی جامعه نیز باشد . همین ویژگی ها و استعداد هاست که ما را بر آن می دارد تا هر چه بیشتر ، دقیقتر و کارامد تر در جهت ایجاد بستر های مناسب برای شکوفایی استعدادهای دانشجویان مشتاق و دانشمندان جوان مستعد خویش بکوشیم و دانشگاهی دانش محور و تمدن ساز فراهم نماییم .
به همین منظور در جهت حفظ شان و حرمت محیط های آموزشی پژوهشی ، صیانت از ایمنی و سرویس دهی مناسب در جهت افزایش اعتماد و اطمینان به محیط های آموزشی و بالینی بیمارستان های آموزشی ، برانگیختن حس اعتماد و اطمینان به محیط های آ|موزشی و بالینی و ارتقاء سلامت روانی دانشگاهیان و بیماران و مراجعین و با توجه به معضلات بد حجابی در سطح جامعه آئین نامه ای مربوطه جهت اجرا در ستاد دانشگاه و کلیه مراکز ذیربط اعم از بیمارستان ها ، مراکز آموزشی – درمانی و محیط های اداری وابسته تدوین گردید . لذا از تاریخ تصویب جهت همه دانشگاهیان لازم الاجرا می باشد .
ماده 1- تعاریف:
-1 دانشگاهیان: عبارتند از استادان، کارکنان و دانشجویان ( و مراجعین به بخش های مختلف اداری و بالینی ) مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه
-2 حجاب: پوششی که زن و مرد در برابردیگران در جامعه باید رعایت کنند.
-3 عفاف: شامل رعایت شؤون دانشگاهی در اعمال و رفتار، اعم از چگونگی برخورد با نامحرم ،رعایت حقوق دیگران و آداب معاشرت اجتماعی و ... می باشد.
ماده 2- مقررات :
-1 کلیه دانشگاهیان ملزم به رعایت احکام شرعی و قانونی در زمینه حجاب و عفاف می باشند.
-2 کلیه دانشگاهیان موظف به رعایت موارد ذیل می باشند. در صورت هرگونه تخلف از ناحیه دانشگاهیان، با فرد خاطی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت .
الف)آقایان :
-1 هرگونه آرایش سر و صورت به گونه ای نامتعارف یا معرف طیف و گروه خاص
-2 پوشیدن هرگونه تی شرت و پیراهن تنگ،آستین کوتاه و یا شلوار تنگ و نامناسب با رنگ نامناسب
-3 استفاده از هرگونه زیور آلات و یا عکس روی لباس ها که معرف طیف یا گروه خاص و یا مخالف شئون دانشگاهی باشد(دستبند، گردن بند و ...)
-4 هرگونه رفتار زننده به دور از شؤون اسلامی و دانشگاهی (اعم از استعمال مواد دخانی، اعتیاد آور، نزاع و درگیری، ایجاد مزاحمت و ... )
5- انجام هر گونه آرایش و خالکوبی برای روی بدن که در معرض دید باشد .
6- بلند کردن ناخن و یا تزیین آن
ب ( خانم ها :
-1 پرهیز از هرگونه آرایش صورت و استفاده از زیور آلات آشکار
-2 پوشش کامل بدن(به جز قرص صورت و کف دو دست تا مچ)همراه با پرهیز از رنگ های نامناسب و زننده
-3 عدم استفاده از شلوار تنگ ، چسبان وکوتاه و یا مانتوهای نامناسب (تنگ، کوتاه، نازک، چاک دار، طرح دار ودارای رنگ های نامناسب و زننده)
-4 هرگونه رفتار زننده به دور از شؤون اسلامی و دانشگاهی(اعم از استعمال مواد دخانی، اعتیاد آور، چگونگی برخورد با نامحرم، جلوه گری و خود نمایی و ...)
5- انجام هر گونه آرایش و خالکوبی برای روی بدن که در معرض دید باشد .
6- استفاده از زیور الات بغیر از ساعت و حلقه ازدواج
7- عدم استفاده از جوراب کوتاه و نازک و کفش های طرح دار مانند چکمه و صندل و...
8- استفاده از کلاه به جای مقنعه
9- بلند کردن ناخن و یا تزیین آن
تبصره :
در مورد کارکنان قسمت های درمانی و بالینی رعایت کلیه موارد آئین نامه " استاندارد های ملی پوشش بیماران و کارکنان موسسات پزشکی " مصوبه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی جهت کادر درمانی الزامی می باشد و در صورت عدم رعایت آن، موارد بسته به موقعیت فرد خاطی ( استاد ، دانشجو ویا کارمند ) جهت برخورد قانونی به قسمت مربوطه ارجاع خواهد شد .
ماده 3- روند اجرایی آیین نامه:
-1-2آگاه سازی و ارتقاء بینش و باور دانشجویان در حوزه حجاب و عفاف از طریق برنامه ها ی فرهنگی توسط اداره کل فرهنگی
2-2تشویق دانشجویان مقید به حجاب و عفاف اسلامی به صورت موثر با برنامه ریزی در راستای الگوسازی توسط معاونت فرهنگی - اجتماعی.
3-2ابلاغ آیین نامه به کلیه دانشگاهیان و فضاسازی و اطلاع رسانی در شروع هر سال تحصیلی؛توسط اداره کل امور فرهنگی دانشگاه با همکاری اداره کل امور آموزش و معاونت توسعه انجام می پذیرد.
4-2 تذکر زبانی به افراد ناآگاه در طول سال تحصیلی بر عهده اداره ی انتظامات دانشگاه می باشد.
5-2 معرفی فرد خاطی توسط حراست و اداره امور دانشجویی فرهنگی به کمیته انضباطی جهت انجام اقدامات مقتضی بر اساس بند های قانونی موجود در آئین نامه و شیوه نامه انضباطی شورای انضباطی دانشگاه (اعم از ارجاع به دفتر مشاوره ، اطلاع رسانی به خانواده، محکومیت دانشجو به بند های قانونی مورد اشاره در آئین نامه های موجود )
6-2 معرفی افراد خاطی به دفتر مشاوره فرهنگی برای ارشاد و راهنمایی
-7-2معرفی استادان و کارمندان متخلف به کمیته تخلفات اداری و کمیته انتظامی اساتید
2-8- کلیه هزینه های اجرایی این آئین نامه از محل ردیف فرهنگی بودجه معاونت آموزش و برنامه های مربوط به کارمندان از محل بودجه مصوب در معاونت توسعه تامین خواهد شد .
این آیین نامه در سه ماده و28بند ویک تبصره در سومین جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه مورخ 25/7/90 به تصویب رسیدو از تاریخ تصویب در دانشگاه و همه واحد های وابسته لازم الجرا می باشد .
انتخاب حالت کور رنگی
سرخ کوری سبز کوری آبی کوری سرخ دشوار بینی سبز دشوار بینی آبی دشوار بینی تک رنگ بینی تک رنگ بینی مخروطیتغییر اندازه فونت:
تغییر فاصله بین کلمات:
تغییر فاصله بین خطوط:
تغییر نوع موس:
تغییر نوع موس:
تغییر رنگ ها:
رنگ اصلی:
رنگ دوم:
رنگ سوم: